Selamat Datang Ke Blog Otai_Junior Dot Com... Selamat Datang Ke Blog Otai_Junior Dot Com... Selamat Datang Ke Blog Otai_Junior Dot Com... Selamat Datang Ke Blog Otai_Junior Dot Com

Wednesday 2 May 2012

LIGA SUPER 2012 - Fasa 2B FC  VS Emas 2 United

Dengan ihsan Harian Metro



MANJUNG, 01 Mei - Siri perlawanan Liga Super Manjung musim 2012 menyaksikan pertempuran hebat di antara pasukan Fasa 2B FC menentang Taman Emas United berakhir dengan keputusan 4 - 1 di Stadium Mini Manjung Petang tadi.
Team 2B FC yang memulakan perlawanan dengan gandingan pasukan yang menjuarai piala Sumbangsih beberapa hari lalu berjaya menguasai permainan dengan baik dan memperolehi dua gol di separuh masa yang pertama. Serangan yang bertali arus pada separuh masa pertama telah menyakiskan sekali lagi jaringan pemain import dari Bostwana, Jim Emping diminit ke-3 dan tendangan penalti pada minit ke-34, setelah kepten pasukan Emas 2 Aiman di jatuhkan. Taman Emas United telah bangkit kembali pada separuh masa kedua di mana Jurulatih sambilan Boy menyusun kembali jentera dengan menguatkan jentera serangan . Emas FC menukar formasi dengan meletakkan dua penyerang dan berjaya merapatkan jurang gol apabila gol pertama berjaya di hasilkan Fakrie pada minit ke 66.
Gol pertama Emas FC telah mengubah corak permainan pasukan 2B United yang memaksa pasukan bimbingan Jefry Ligan banyak melakukan kesilapan. Pada minit yang ke-73, sekali lagi FC 2B memperolehi jaringan melalui sepakan penalti di sempurnakan oleh Safiq Rame membawa keputusan terikat 4-1 sehingga masa penamat.
Keputusan ini menjadikan Emas United huru hara hingga ke sudah, memaksa penonton yg tidak berpuashati meyerbu kedalam padang, membaling botol minuman dan membakar pokok-pokok di sekitar stadium. Bagaimanpun kekecohan dapat dikawal dengan bantuan pasukan JKR yg kebetulan sedang membaiki lampu jalan disitu.
Perlawanan seterusnya, Fasa 2B United akan bertandang di Stadium Pasir Gudang menentang Johor FC pada 14 Jan 2014.

Turut menyaksikan perlawanan ini ialah Dato’ Seri Utama Hj Mohamad sabu Pengerusi sementra Manjung United, Presiden PBNS dan Datuk Sri Kong Si Kong Pengurus Pasukan 2B United
mna muat cik..sy saiz 2XL

Jurulatih kanan Emas 2 United,  Mr Burn

wei...x de pon name ko...

ko men simpanan ek...


No comments:

Post a Comment